8 میلیارد تومان صرف تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی فارس شد

به گزارش موسیقی با امیر، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز، محمدحسین فیروزی صبح چهارشنبه 22 شهریور جاری در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت توسعه کتابخانه های عمومی بیان کرد: ارتقا، شاداب سازی و به سازی کتابخانه های عمومی موجود در استان از اولویت های اصلی این مجموعه است تا بتوانیم در کنار توسعه کمی، سطح کیفی خدمات کتابخانه های عمومی را ارتقا دهیم.

8 میلیارد تومان صرف تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی فارس شد

فیروزی با اشاره به صَرف بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار به منظور تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی استان بیان کرد: این مبلغ از ابتدای سال 1402 تا به امروز و در بازه زمانی شش ماه در کتابخانه های عمومی هزینه شده است. این اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی، ابلاغی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آسیب های اجتماعی و ... جذب شده است.

فیروزی ضمن اشاره به خریداری تجهیزات به روز و مدرن برای کتابخانه ها توضیح داد: تجهیزات ضروری براساس احتیاج کتابخانه ها به مبلغ بیش از 27 میلیارد ریال خریداری و در استان توزیع شده است، این تجهیزات شامل تجهیزات چوبی، رایانه ای، سرمایشی و گرمایشی، دوربین مدار بسته، سیستم ضدسرقت و ... است.

وی تأکید کرد: تجهیز کتابخانه های عمومی به امکانات مدرن و نو یاری می نماید تا مراجعه کنندگان به کتابخانه ها بتوانند با استفاده از امکانات به روز و در محیطی لذت بخش به مطالعه و امانت کتاب بپردازند و بعلاوه کتابداران در محیطی امن و با آسایش بیشتر، کار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را با قوّت بیشتر ادامه دهند.

فیروزی بعلاوه با اشاره به به تعمیرات کتابخانه ها اشاره نمود و گفت: مبلغی بیش از 23 میلیارد ریال در 10 کتابخانه عمومی استان صرف تعمیرات شده است که این تعمیرات شامل به سازی و نوسازی قسمتهای مختلف ساختمان کتابخانه ها بوده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با اشاره به پروژه بازسازی کتابخانه شهید دستغیب شیراز افزود: از ابتدای امسال، بیش از 30 میلیارد ریال برای اتمام مراحل بازسازی این کتابخانه هزینه شده است. پروژه کتابخانه دستغیب مراحل پایانی خود را طی می نماید و به زودی درهای قدیمی ترین کتابخانه شیراز به روی علاقه مندان کتاب و کتابخوانی گشوده خواهد شد و با طراحی به روز و پیشرفته، تقدیم مردم فرهنگ دوست شیراز خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "8 میلیارد تومان صرف تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی فارس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 میلیارد تومان صرف تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی فارس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید