آخرین شرایط حق مسکن 650 هزار تومانی کارگران ، اندازه طلب کارگران از محل حق مسکن

به گزارش موسیقی با امیر، نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه کارگران منتظر ابلاغ مصوبه 650 هزار تومانی حق مسکن هستند، گفت: طبق مصوبه شورای عالی کار حق مسکن باید 650 هزار تومان و از فروردین واریز می شد.

آخرین شرایط حق مسکن 650 هزار تومانی کارگران ، اندازه طلب کارگران از محل حق مسکن

به گزارش موسیقی با امیر، هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار بااشاره به حق مسکن 650 هزار تومانی گفت: کارگران منتظر ابلاغ مصوبه 650 هزار تومانی حق مسکن خود از دولت هستند.این مصوبه طبق مصوبه شورای عالی کار باید از فروردین ماه اجرا شود. دولت به زودی باید مصوبه نو را ابلاغ کند. پس از ابلاغ کارفرمایان باید عقب ماندگی مزدی را به کارگران بپردازند.

وی ادامه داد:حق مسکن 650 هزار تومانی کمکی به شرایط مسکن کارگران نمی کند. اما در شرایط سخت زندگی کمک هزینه است. در صورتی که دولت به زودی اصلاحیه مصوبه حق مسکن را ابلاغ کند، کارگران حدود 6 ماه از کارفرما ماهیانه 100 هزار تومان طلب دارند. چرا که اکنون در تمام مجموعه های تحت پوشش وزارت کار حق مسکن 550 هزار تومان واریز می شود که این رقم طبق مصوبه سرانجام سال 1400 در شورای عالی کار باید 650 هزار تومان باشد.

ابوی بیان نمود: نامه رئیس مجلس تنها عمل به وظیفه قوه مقننه در زمینه نظارت بر اجرای قانون بود. دولت باید به زودی اجرای مصوبه 650 هزارتومانی را ابلاغ کند.

وی گفت: رقم حق مسکن چشمگیر نیست و حتی هزینه کارمزد مشاور املاک را هم برای کارگر پوشش نمی دهد و به عنوان یک کمک هزینه مطرح است. عمده تمرکز شورای عالی کار روی حقوق و معیشت است و ما هنوز از نقطه مطلوب برای کارگر که در وضع اقتصادی موجود یک زندگی آبرومندانه و در رفاه داشته باشد، فاصله داریم. اما با افزایش 57 درصدی دستمزد 1401 امید به کار در کارگران افزایش یافت و ماندگاری آنها در مشاغل زیاد شد.

  • خبر خوش به کارمندان و بازنشستگان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد | حداقل افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است؟
منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین شرایط حق مسکن 650 هزار تومانی کارگران ، اندازه طلب کارگران از محل حق مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط حق مسکن 650 هزار تومانی کارگران ، اندازه طلب کارگران از محل حق مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید