اولین سامانه تعاملی مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری راه اندازی می گردد

به گزارش موسیقی با امیر، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران از راه اندازی اولین سامانه تعاملی مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری با همکاری سازمان فناوری اطلاعات اطلاع داد.

اولین سامانه تعاملی مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری راه اندازی می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری موسیقی با امیر از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی رضایی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران گفت: سامانه تعاملی مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری برای اولین بار در کشور با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران و معاونت امنیت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز بیش از 120 نفر از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاهای اجرایی ملی و استانی عضو این سامانه شده اند و در گروه های تخصصی قرار گرفته اند و فرایند عضویت در این سامانه ادامه دارد و افراد متقاضی می توانند با مراجعه به سامانه www.ApaTehran.cert.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با اشاره به برگزاری اولین رزمایش مدیریت بحران بخش ارتباطات در تهران بیان نمود: با توجه به اینکه زیرساخت های ارتباطی شهر تهران شامل هفت منطقه مخابراتی می گردد که این هفت منطقه پوشش دهنده مناطق بیست و دو گانه شهر تهران است، برای بخش ارتباطات با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کشور دستورالعمل مذکور بومی سازی و براساس زیرساخت و تجهیزات مناطق هفت گانه مخابراتی، استان های مشخص معین و هماهنگی لازم انجام شد.

رضایی اضافه نمود: برای مشخص سطح آمادگی و دست یابی به تجربه لازم برای مواقع بحران با همکاری استان قزوین به عنوان یکی از استان های مشخص، مانوری در منطقه شش مخابراتی تهران با حضور فعالان این حوزه برگزار گردید.

وی این رزمایش را اولین اقدام در مورد آمادگی برای مواقع بحران دانست و تاکید نمود: اهمیت بخش ارتباطات در مواقع بحران بسیار زیاد است به نحوی که مدیریت بحران بدون ارتباطات امکان پذیر نیست.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران همچنین از تهیه و ابلاغ دستورالعمل ارتقا امنیت بخش فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان تهران در سال گذشته اطلاع داد و اعلام نمود: با همکاری معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات پس از تهیه این دستورالعمل و پس از تایید در کارگروه و تصویب در شورای پدافند غیرعامل استان تهران به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

رضایی گفت: بر اساس این دستورالعمل بخش فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی توسط گروه منتخب کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد آنالیز و ارزیابی قرار می گیرد.

وی توضیح داد: این اقدام اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران برای تامین امنیت شبکه و بخش فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان، حایز اهمیت است و برای اولین بار در کشور انجام می گردد.

انتهای پیغام/4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "اولین سامانه تعاملی مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین سامانه تعاملی مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید