برای دانلود این تصویر باید کل اینترنت زمین را بهره ببرید!

به گزارش موسیقی با امیر، در فاصله ای بیش از 6000 سال نوری از زمین، یک خوشه ستاره ای و سحابی آن، پهنه ای از آسمان با وسعت بیش از 270 سال نوری را پوشانده اند؛ این سحابی جوجه دونده نامیده می گردد.

برای دانلود این تصویر باید کل اینترنت زمین را بهره ببرید!

به گزارش خبرگزاری موسیقی با امیر ، سحابی جوجه دونده IC 2944 نیز نامیده می گردد.

  • گذر خدای تاریکی از ایران قابل مشاهده است!

در تصویری که به وسیله تلسکوپ VLT برای رصدخانه جنوبی اروپا گرفته شده است؛ سحابی جوجه دونده با 25 ماه کامل نشان داده می گردد.این تصویر از صدها تصویر مجزا که با دقت به هم چسبانده شدهاند و حاوی 1.5 میلیارد پیکسل است، به دست آمده است. برای دانلود این تصویر باید کل اینترنت زمین را استفاده کرد. روشن ترین ناحیه، که پشت جوجه می گردد، IC 2948 نام دارد. این ناحیه پر است از پرهای روشن گاز و غبار و ستاره های بسیار جوان و داغ که به صورت نقاط آبی روشن به چشم می آیند.

این ستاره ها در باقی نواحی این سحابی نیز وجود دارند و با تابش های فرابنفش گسترده خود، گاز و غبار را جابجا می نمایند و به این سحابی شکل جوجه دونده را می دهند. البته جابجایی گاز و غبار به شکل گیری ستاره های تازه نیز یاری می نماید. اما بعضی از نواحی جوجه دونده دربرابر این تابش های پرانرژی مقاومت می نمایند. آن ها را می توان به صورت توده های تاریک و متراکم گاز و غبار در اطراف سحابی دید.

  • سلاح تازه چین استاد از کار انداختن تجهیزات نظامی دشمن است!/ عکس

منبع: universetoday

227227

منبع: خبرآنلاین

به "برای دانلود این تصویر باید کل اینترنت زمین را بهره ببرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای دانلود این تصویر باید کل اینترنت زمین را بهره ببرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید