برای مقابله با کرونا ویتامین دی بخورید

به گزارش موسیقی با امیر، خبرگزاری خبرنگاران- محقق برجسته ایرانی و عضو فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به اثربخشی ویتامین D در مقابله بدن انسان با کرونا، گفت: نتیجه آخرین پژوهش های ما نشان می دهد مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت های ویژه ویتامین دی زیر 20 دارند.

برای مقابله با کرونا ویتامین دی بخورید

به گزارش خبرگزاری موسیقی با امیر، پرفسور سید حمید سجادی اضافه نمود: نتیجه تحقیقات روی چهار هزار بیمار که در مدت 9 سال ویتامین دی مصرف کردند نشان داد، در صورت ابتلای این افراد به کرونا با مقدار ویتامین دی بین 40 تا 100 احتیاج به بستری نیست و همانند یک سرماخوردگی بعد از دوهفته در منزل درمان می شوند.

عملکرد ویتامین دی در بیماران کرونا

عضو سابق هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تشریح عملکرد ویتامین دی در پیشگیری از کرونا گفت: ویتامین دی نرمال بین 30 تا 120 است، ما بیش از چهار هزار بیمار داشتیم که در مدت 9 سال از 2008 تا 2019 ویتامین دی مصرف کردند و تا قبل از بیماری کرونا (کووید 19) حتی می گفتند، ما سرما نمی خوریم.

دکتر سجادی درباره تحقیقات اجرا شده درباره آثار مصرف ویتامین دی در مقابله با بیماری کرونا، اضافه نمود:بیماران ما که سرفه داشتند و آزمایش کرونای آن ها هم مثبت بود، بستری نشدند، بعلاوه حدود چهل بیمار تحت نظر من هم که کرونا گرفتند احتیاجمند به بستری نشدند چرا که ویتامین دی بالای 40 داشتند.

این محقق برجسته ایرانی که در دانشگاه های معتبر خارجی فعالیت دارد، با بیان اینکه ویتامین دی یک هورمون است، گفت: گلبول های سفید برای اینکه سیتوکین ترشح نمایند باید ویتامین دی به مقدار لازم در بدن باشد، اهمیت این ویتامین در

ده تا 15 سال گذشته برای بیماری های عفونی و انعقاد خون بیشتر مورد توجه نهاده شد چرا که ویتامین دی تا به مقدار کافی به گلبول های سفید نچسبد نمیداند تا چه مقدار سیتوکین ترشح کند.

کمبود ویتامین دی سبب طوفان سیتوکین و درگیری ریه ها می گردد

پرفسور سجادی خاطر نشان کرد: در یک سری از ویروس ها مثل ایدز اگر ویتامین دی کم باشد سیتوکین کم ترشح می گردد یعنی ایمنی پایین می آید در حالیکه در بیماری های تنفسی، سیتوکین آغاز به ترشح می نماید و وقتی ویتامین دی پایین باشد نمی داند کجا گلبول سفید ایست کند، لذا اینقدر ترشح میکند که طوفان سیتوکین راه میاندازد در این طوفان است که ریه درگیر می گردد و بیمار فوت می نماید و نتیجه اینکه کسی از ویروس کووید 19 نمی میرد گلبول های سفید بدن خود ماست که ما را می کشد.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی، دو دلیل مرگ در کرونا را طوفان سیتوکین ها و انعقاد خون نام کرد و گفت: لخته خونی که در مغز و قلب پیش می آید یا طوفان سیتوکین ها در ریه به دلیل کمبود ویتامین دی است، چرا که هر دو مورد گیرنده ویتامین دی دارند که صددر صد احتیاج است، مثال واضح اینکه مثلا اگر انسولین نداشته باشید دیابت می گیرید، ویتامین دی پایین باشد انعقاد خون و طوفان سیتوکین ها در مبتلایان به کووید 19 داریم.

ویتامین دی همانند واکسن عمل می نماید

دکتر سجادی با تاکید براینکه ویتامین دی کاری مثل واکسن می نماید، گفت: اگر ویتامین دی زیر 20 باشد واکسن هم بزنند igg بالا نمیرود برای همین کسانی که واکسن هم میزنند باز هم کووید می گیرند.

این استاد برجسته ایرانی درباره مقدار مورد احتیاج ویتامین دی بدن، گفت: هر فرد باید به مقدار 100 واحد ضربدر وزن خود در روز ویتامین دی مصرف کند و حتما سالی یکبار ویتامین دی خود را چک کند و حتما قبل از آزمایش هفت تا ده روز ویتامین دی مصرف ننموده باشد.

پرفسور سجادی درباره منابع ویتامین دی، گفت:متاسفانه مواد غذایی دارای ویتامین دی کم هستند و منبع تامین اصلی ویتامین دی آفتاب است، در زندگی شهر نشینی امروزه تامین ویتامین دی با آفتاب امکان آن کم است، ضمن اینکه مواد اضافه نمودنی و کنسروی غذا های آماده هم از جذب ویتامین دی می کاهد، لذا مصرف قرص های ویتامین دی با فرمول نام شده (وزن ضربدر 100 در هر روز) برای تامین این ویتامین مورد احتیاج بدن لازم است.

تاکید بر فناوری صحیح واکسن برکت

عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور، درباره واکسن های کرونا هم گفت:ما دو واکسن داریم که طبق تعریف واکسن است یعنی به وسیله ویروس ضعیف یا کشته شده به داخل بدن انسان یا حیوان گلبول سفید آن را شناسایی کند و آنتی بادی بسازند این تعریف شامل سینوفارم چین و برکت می گردد که برمبنای تعریف واکسن هستند.

پرفسور سجادی اضافه نمود: یک سری تزریق اطلاعات ژنتیک هم داریم که نام ان را واکسن گذاشتیم! مثل فایزر، مدرنا، استرازنکا یا جانسون اند جانسون که بر مبنای DNA هستند، می دانیم که آن ها فراوری آنتی بادی می نمایند مرگ و میر را کم می نمایند ولیکن وقتی واکسن برکت و سیوفارم را مقایسه کردند ایمنی آن ها کمتر از ان ها نیست، اما تبلیغات برای آن واکسن ها وحشتناک است لذا کسانی که تحت تاثیر تبلیغات هستند با اینکه سینوفارم وبرکت زده اند باز دنبال فایزر هم هستند!

این استاد برجسته پزشکی تاکید نمود: تزریق فایزر بعد از واکسن های دیگر در بروشور های تازه آن که دو هفته قبل آمده نام نموده که اگر واکسن دیگری زده اید دنبال واکسن های دیگر نباشند.

تاثیر متقابل ویتامین دی و تزریق واکسن کرونا

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: اگر ویتامین دی کسی پایین باشد ممکن است ایمنی ایجاد نشده باشد، لذا بعد از دوماه از تزریق واکسن اگر آی جی جی مثبت بود ایمنی ایجاد شده و چیز دیگری لازم نیست اگر ایمنی پایین باشد فایزر هم بزنند فایده ای ندارد لذا اول باید ویتامین دی بدن را افزایش داد.

دکتر سجادی تاکید نمود:اگر ویتامین دی شما بالای 40 باشد کووید هم بگیرید یکی دوهفته مثل سرماخوردگی بروز میکند، اما اگر زیر 20 باشد به بستری میکشد.

وی گفت:تحقیقات ما در 15 تا 16 مقاله دیگر تایید شد، در 18 ماه گذشته به چندین بخش مراقبت ویژه در ایران و بخش کرونا سر زدم و در هیچ کجا ویتامین دی چک نمی شد لذا از مردم درخواست دارم ویتامین دی خود و خانواده خود را چک نمایند ویا اگر عزیزی از خانواده ان ها بستری شد حتما از پزشک درخواست چک کردن مقدار ویتامین دی بیمار را طلب نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "برای مقابله با کرونا ویتامین دی بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای مقابله با کرونا ویتامین دی بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید