تاکید بر احیای روابط فرهنگی ایران و بولیوی

به گزارش موسیقی با امیر و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در دولت مردمی در ادامه با اشاره به سوابق مبارزاتی بولیوی در مبارزه با اشغالگران، گفت : ظلم و ستم های اشغال گران و استعمارگران در سده های مختلف به کشورهای آمریکا لاتین تجربه تلخی است که متاسفانه ما هم در طول تاریخ آن را تجربه نموده ایم و در این راستا ما نیز مواضع شجاعانه و استقلال طلبانه بولیوی را تحسین می کنیم.

تاکید بر احیای روابط فرهنگی ایران و بولیوی

وی در عین حال توضیح داد: انقلاب اسلامی دارای ماهیت فرهنگی است و در سال های مبارزاتی و بعد از پیروزی انقلاب نیز رهبران ایران بر موضوعات فرهنگی تاکید بسیار داشته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید نمود: آنالیز ها نشان می دهد توافق نامه جامع فرهنگی بین دو کشور منجر به نظام مند شدن روابط مشترک فرهنگی بین دو کشور می گردد.

اسماعیلی با تاکید بر ضرورت توسعه روابط فرهنگی و هنری میان دو کشور ادامه داد: در سال های اخیر علاقه مندی برای مطالعه فرهنگ آمریکای لاتین از جمله بولیوی افزایش یافته که ضروری است در پیش نویس متن توافقنامه همکاری های فرهنگی میان دو کشور بر این موضوع تاکید گردد و امیدواریم از رهگذر این توافق نامه شاهد اتفاقات فرهنگی خوب بین دو کشور باشیم.

در این ملاقات رومینا پرز راموس سفیر بولیوی در تهران نیز با تاکید بر توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور گفت: در پی توسعه و تقویت روابط بین دو کشور در قالب امضای توافق نامه فرهنگی هستیم.

وی ادامه داد: پیش از این نیز با سایر نهادها از جمله سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توافق نامه همکاری های مشترک به امضا رسانده ایم.

سفیر بولیوی توضیح داد: در همکاری های مشترک فرهنگی بر اساس توافق نامه در پی درک درست از فرهنگ ایران و ترویج آن در بولیوی و بعلاوه شناساندن فرهنگ بولیوی به مردم ایران هستیم. امروز رسانه های غربی در پی جنگ روانی و رسانه ای علیه ایران هستند و با دروغ افکنی سعی در تخریب چهره ایران دارند.

سفیر بولیوی در تهران اعلام نمود: آماده برگزاری رویدادهای فرهنگی با موضوعات مختلف هنری برای معرفی فرهنگ و هویت ایران و بولیوی به ملت های هر دو کشور هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر همکاری های مشترک دو کشور در حوزه های فیلم، نمایش، دوره های آموزشی و ... تاکید نمود.

راموس با ارائه پیشنهاد تاسیس خانه های دوستی ایران و بولیوی گفت: در این مراکز می توان زبان و موضوعات فرهنگی و هنری را آموزش داد. زیرا با زبان هنر و ادبیات می توان راهبردهای قوی را پیش برد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تاکید بر احیای روابط فرهنگی ایران و بولیوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر احیای روابط فرهنگی ایران و بولیوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید