تهران گردی در یک روز پاییزی البته بارانی!

به گزارش موسیقی با امیر، تهران گردی در پاییز

امروز شنبه، 14 مهر ماه سال 1397 است و اولین باران پاییزی را از اولین ساعات امروز شاهد بودیم. درست است که شما همه این توصیفات و شرایط آب و هوایی را می دانید اما ضروری است که مجددا یادآوری کنیم که امروز یکی از اولین اتفاق های طبیعی دلنشین سال جاری یعنی بارش پاییزی رخ داد و البته که همه شما می دانید، قدم زدن در این هوا و علی الخصوص برخی از خیابان های تهران بدجور به دل می چسبد. امروز در خبرنگاران می خواهیم تا برترین مسیرها و خیابان ها برای تهران گردی در پاییز و هوای بارانی را برای شما معرفی کنیم تا با آن ها آشنا شوید و در ساعات به جای مانده از این روز زیبا و دل انگیز، بروید و یک تهران گردی در پاییز البته بارانی عالی را داشته باشید.

تهران گردی در یک روز پاییزی البته بارانی!

خیلی ها هستند که عاشق باران و پاییزند و در نقطه مقابل خیلی ها هم هستند که یا پاییز را دوست ندارند و یا باران را البته، برخی ها هم هر دو را دوست ندارند. می گویند که هوا سرد می گردد و دلگیر یا حتی از خیسی باران بدشان می آید اما اگر از من بپرسید که این افراد چرا با باران ارتباط برقرار نمی کنند به شما می گویم که این دسته از افراد پاییز را در راستاهای زیبا و خاطره انگیز هنوز تجربه نکرده اند فلذا، اگر آن ها پادشاه فصل ها را در جایی که باید، تجربه کنند دیگر آن ها هم به صف هواداران پاییز می پیوندند. از این ها که بگذریم، تهران پاییزی را باید جور دیگر دیگر دید؟ حتما می پرسید دقیقا چجوری؟ در همین تهران پر از دود و شلوغ خودمان آن قدر مکان های خوب و جالب و دیدنی وجود دارد که واقعا کِیف می کنید که در آن جا و روز بارانی و حال و هوای پاییزی قدم بزنید. پیشنهاد اولمان برای تهران گردی در پاییز این است که به پارک ملت بروید.

اگر پارک ملت در راستاتان است که هیچی اما اگر هم که نیست با یکی از پر رفت و آمدترین خطوط اتوبوس های BRT و خط 7 که اتوبوس های راستا تجریش- راه آهن یا چهار راه پارک وی- راه آهن را شامل می گردد را سوار شوید و در ایستگاه نیایش یا ایستگاه پارک ملت از اتوبوس پیاده شوید تا به پارک ملت برسید.

پارک ملت را می توان به یکی از زیباترین پارک های تهران در پاییز لقب داد. پارک ملت از قدیمی ترین و وسیع ترین پارک های تهران است که همه روزه پذیرای توریستان داخلی و خارجی است. این پارک به لحاظ تاریخچه، قدمت، نهاده شدن در منطقه ای زیبا و خوش آب و هوا، معماری اصولی و امکانات از اهمیت بسیار بالایی برای شهر تهران برخوردار است. در این پارک حدود 120 گونه درخت و درختچه و درخت میوه وجود دارد. پارک ملت یا بوستان ملت در منطقه 3 شهرداری تهران واقع شده است و با مساحت 34 هکتار به عنوان یکی از بوستان های بزرگ تهران به شمار میرود که طراحی آن به صورت نامنظم و به سبک پارک های انگلیسی می باشد.

پارک ملت در خیابان ولیعصر و جنب بزرگراه نیایش نهاده شده است. راستا بعدی که می خواهیم به شما برای منظور تهران گردی در پاییز معرفی نماییم، مقداری بالاتر از پارک ملت یعنی باغ فردوس است. باغ فردوس یکی از خانه های ارزشمند و تاریخی در بخش شمیرانات تهران است و در یکی از محله های قدیمی در منطقه ای به همین نام نهاده شده است.

این خانه تاریخی که از زمان سلسله قاجار تا به امروز به جای مانده است و از سال 1381 به عنوان موزه سینما مورد بهره برداری نهاده شد. مساحت این باغ 20 هزار متر مربع است. شیب زمین باغ فردوس از شمال غربی به جنوب شرقی است و تندی این شیب به حدی است که کف طبقه اول بنای باغ فردوس با قسمت جنوبی باغ و سقف آن با قسمت شمالی باغ هم سطح است.

نه تنها محوطه باغ فردس بسیار زیباست و دیدنی مخصوصا در پاییز بارانی بلکه عمارت باغ فردوس هم پر است از دیدنی هایی همانند گچبری های زیبا و قرینه. در این باغ ستون هایی گرد و قطور که دورتادورش را با گچ بری هایی هنرمندانه تزئین شده است چشم هر کسی را به سمت خود جلب می کند. باغ فردوس را می توان یکی از آرام ترین و تمیزترین فضاهای فرهنگی تهران و یکی از برترین راستاهای تهران گردی در پاییز دانست.

این مجموعه به خودی خود دارای محیطی آرام و دلنشین است که باعث زیباتر و دلنشین تر شدن محیط برای هر کسی می گردد. از محوطه و عمارت باغ فردوس که در بین راستاهای تهران گردی در پاییز ما بودند بگذریم، حق خیابان ولیعصر در این میان را نمی توان خورد و نادیده گرفت.

خیابان ولیعصر تهران را باید به عنوان بلندترین خیابان ایران و خاورمیانه معرفی نمود. از جمله عوامل معروفیت این خیابان این است که ولیعصر، با ردیف های درخت چنارهای قدیمی و بسیار تنومندش است.

این درخت ها در دو طرف خیابان ولیعصر نهاده شده اند و طولی برابر با 18/66 کیلومتر را در بر گرفته اند. خیابان ولیعصر از میدان راه آهن در قسمت جنوبی شهر تهران تا میدان تجریش در شمال تهران کشیده شده است.

باورتان می گردد که ولیعصر قبلا یک بیابان بوده است؟ خیابان ولیعصر در طول سال های 1332 تا 1355 ساخته و شکل گرفت و از حالت بیابانی خارج شد و به طولانی ترین خیابان تهران تبدیل شد. به این خیابان زیبا و حتی تا حدی شلوغ بروید و از تهران گردی در پاییز و این هوای بارانی لذت ببرید.

میدان تجریش را در بین راستاهای پیش روی خود جای دهید زیرا این میدان زیبا و شلوغ، یکی از زیباترین و البته مجهزترین میدان های تهران به وقت باران است. میدان تجریش که همین بالاتر گفتیم که نقطه خاتمهی خیابان ولیعصر تهران است یکی از مکان های تجاری و شلوغ تهران به شمار می رود. تجریش را به عنوان شمالی ترین منطقه تهران است.

به تجریش قله تهران نیز می گویند. این راستا بسیار زیبای تهران را به عنوان تاریخچه زنده شهر تهران نیز به حساب می آورند.

مقصد بعدی ما برای تهران گردی در پاییز پارک جمشیدیه است. این پارک یکی از پارک های قدیمی تهران است که همه روزه میزبان تعداد زیادی توریست است. پارک جمشیدیه یکی از قدیمی ترین و زیباترین پارک های شمال تهران است که در فصل پاییز زیبایی خاصی را در خود دارد.

بوستان جمشیدیه یا پارک سنگی جمشیدیه در انتهای خیابان نیاوران واقع شده است. به علت این که این پارک در نزدیکی کوه های شمال تهران قرار گرفته است همواره یکی از اولین نقاط مرکز است که بارش برف و باران در آن آغاز می گردد و از این رو برای قدم زدن و گشت و گذار در یک روز بارانی در تهران راستای فوق العاده است.

این پارک معماری متفاوتی با سایر پارک های تهران دارد و در آن یک آبشار مصنوعی و یک حوض زیبا و تعداد زیادی از آثار هنری تجسمی نهاده شده است.

با بالا رفتن از پله های پشت آبشار به طبقات بالایی پارک می رسید و از آن جا نمایی زیبا از شهر تهران را خواهید دید، پیشنهادهای ویژه ما در موسیقی با امیر برای گشت و گذار در یک روز بارانی در تهران بی شک برای شما زیاد است و از این رو تا خاتمه این مطلب با ما همراه باشید. دیگر می رسیم به دربند و درکه برای گشت و گذار بارانی و پاییزیمان.

دَربَند، یکی از محله های تهران و از دهکده های قدیمی منطقه شمیران در شمال باغ سعدآباد است. محله دربند حتی از دیرباز جزئی از منطقه ها خنک و توریستی تهران بوده است حال دیگر لازم به تصور نیست بلکه بی شک شما خود روزهای بارانی و پاییزی دربند را دیده اید و می دانید که برای تهران گردی در پاییز بارانی بسیار مناسب است. بعد از دربند به درکه می رسیم.

در که هم یکی دیگر از محله های شمال شهر تهران است که بسیار برای تهران گردی در پاییز مناسب و ایده آل است. درکه در نزدیکی محله های اوین و ولنجک قرار گرفته است. این محله به علت نهاده شدن در دامنه کوه های شمالی تهران، از محل های مناسب برای تهران گردی و کوه پیمایی در تهران به شمار می رود.

در درکه، نزدیک به 5 ماه از سال آب و هوا سرد و یخبندان است و میانگین درجه حرارت در گرم ترین ماه های سال از 20 تا 27 درجه سانتی گراد بیبشتر نمی گردد و می توان گفت که همواره خدا در ان جا هوا خنک است. از این ها که بگذریم، هنگامی که زمزمه های باران در این منطقه به گوش می رسد، دربند و درکه هر دو به شکل بسیار رویایی زیبا می شوند و هیچ چیزی جز قدم زدن و گشت و گذار در این منطقه ها به همراه یک آهنگ خوب در گوشتان نمی تواند حق مطلب تهران گردی در پاییز و این همه زیبایی را برای شما تعریف نماید.

منبع: الی گشت

به "تهران گردی در یک روز پاییزی البته بارانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران گردی در یک روز پاییزی البته بارانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید