جنبش النهضه تونس خواستار گفت وگوی ملی فراگیر شد

به گزارش موسیقی با امیر، خبرگزاری خبرنگاران-جنبش اسلامگرای النهضه تونس خواستار گفت وگوی ملی فراگیر برای تمرکز بر ثبات سیاسی به منظور اصلاحات بنیادین در چارچوب دموکراسی شراکتی شد.

جنبش النهضه تونس خواستار گفت وگوی ملی فراگیر شد

به گزارش خبرگزاری موسیقی با امیر به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، جنبش النهضه تونس در بیانیه ای در سرانجام نشست اعضای دفتر اجرایی خود باردیگر خواستار گفت وگوی ملی فراگیر برای تمرکز بر ثبات سیاسی به عنوان شرطی منطقی به منظور تدوین راهکارهای جایگزین مالی و اجتماعی و اجرای اصلاحات بنیادین در چارچوب دموکراسی شراکتی و تکمیل نهادسازی قانونی در تونس شد که به گفته این جنبش قدرت حاکم فعلی در تونس در کوشش برای گسستن و حذف آنها به منظور تمرکز بر حکومت فردی مطلق است که بنیان آزادیها را تضعیف و بستر دیکتاتوری جدیدی را ایجاد می نماید.

این جنبش در بیانیه خود بعلاوه اقدامات اتخاذ شده در 25 ژوئیه (سوم مرداد) سال 2021 میلادی در تونس را کودتا علیه قانون اساسی و دموکراسی توصیف کرد که باعث تنش در عرصه سیاسی شده و بحران مالی و التهاب اجتماعی را تشدید نموده است.

جنبش النهضه تونس در بخش دیگری از بیانیه خود رئیس جمهور را مسئول شکست دولت غیرقانونی مشخص شده از جانب خود در حل و فصل اوضاع معیشتی و افزایش قیمت ها و کمبود شدید کالاهای اساسی و غرق شدن دستگاههای دولتی در انتصاب افراد غیرشایسته و غیرکاردان دانست.

قیس سعید رئیس جمهور تونس از 25 ژوئیه (سوم مرداد) سال2021 میلادی مجموعه ای از اقدامات فوق العاده را اتخاذ کرد و با اعلام لغو اختیارات مجلس، برطرف مصونیت نمایندگان، انحلال هیات نظارت بر قانون اساسی و برکناری دولت بن بست سیاسی شدیدی در کشور ایجاد کرد. بحران مالی و اجتماعی در تونس نیز در نتیجه بحران سیاسی تشدید شد.

کاهش همه شاخص های مالی تونس در سایه ادامه بحران سیاسی، نشان می دهد که این کشور در آستانه خطر ورشکستگی مالی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "جنبش النهضه تونس خواستار گفت وگوی ملی فراگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنبش النهضه تونس خواستار گفت وگوی ملی فراگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید