خضریان: وزارت علوم باید ظرف یک هفته گزارش آخرین شرایط بورسیه ها و فارغ التحصیلان را به کمیسیون اصل 90 ارائه کند

به گزارش موسیقی با امیر، خضریان در تشریح دومین نشست کمیته فرهنگی کمیسیون اصل 90 پیرامون شکایت واصله در مورد بورسیه ها و جذب فارغ التحصیلان در دانشگاه ها از حضور مسئولان وزارت علوم، دیوان محاسبات، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت مرکزی جذب و تعدادی از نمایندگان شاکیان اطلاع داد.

خضریان: وزارت علوم باید ظرف یک هفته گزارش آخرین شرایط بورسیه ها و فارغ التحصیلان را به کمیسیون اصل 90 ارائه کند

به گزارش گروه سیاسی موسیقی با امیر، علی خضریان در تشریح دومین نشست کمیته فرهنگی کمیسیون اصل 90 مجلس، پیرامون شکایت واصله در مورد بورسیه ها و جذب فارغ التحصیلان در دانشگاه ها از حضور مسئولان وزارت علوم، دیوان محاسبات، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت مرکزی جذب و تعدادی از نمایندگان شاکیان اطلاع داد و گفت: در ابتدای جلسه معاون پارلمانی وزارت علوم پذیرفت که به مصوبه کمیسیون اصل 90 در سال 94 پایبند بوده و به غیر از همان 36 نفری که در اظهار اطلاعاتشان به وزارت علوم ایراداتی وجود داشت، ما بقی هیچ مسئله ای نداشته و بر مبنی همان مصوبه در جهت جذب آن ها کوشش خواهند کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیته فرهنگی کمیسیون اصل 90، صحبت های معاون پارلمانی وزارت علوم در مورد پایبندی به مصوبات کمیسیون متبوع خود را مبنی قرار داد تا بر همان اساس مسائل و مسائل فارغ التحصیلان پیگیری و حل گردد.

خضریان در ادامه گفت: مقرر شد افرادی که صلاحیت عمومی و علمی آن ها پیش از این بر مبنی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 208 مورخ 97/2/4 هیئت عالی جذب تایید شده، مسائلشان بر طرف و وزارت علوم در اسرع وقت نسبت به جذب آن ها اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس اضافه نمود: همچنین مقرر شد وزارت علوم ظرف مدت کمتر از یک هفته گزارش آخرین شرایط بورسیه ها و فارغ التحصیلان و همچنین آخرین شرایط جذب هر 3620 نفر را به صورت کامل به کمیسیون اصل 90 ارائه نمایند تا مسائل آن ها طبق مصوبه این کمیسیون پیگیری گردد.

وی اعلام کرد: در این جلسه مقرر شد کمیسیون اصل 90 کارگروه ویژه ای متشکل از نمایندگان وزارت علوم، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت عالی جذب و نماینده های شکات به منظور آنالیز شرایط جذب فارغ التحصیلان تشکیل دهد؛ بنابراین کارگروه مذکور براساس فهرست آخرین شرایط دانشجویان و فارغ التحصیلان بورسیه، مسائل تمامی آن ها را مورد آنالیز قرار داده و ضمن تطبیق با قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مسائلشان کوشش می نماید.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کرد: همچنین با توجه به اینکه هتک حیثیت فارغ التحصیلان بورسیه و نخبه های دانشگاهی از طرف وزارت علوم انجام شده، مقرر شد این وزارتخانه پیشنهاد های خود را به صورت مکتوب در راستای اعاده حیثیت از آن ها به کمیسیون اصل 90 ارائه نموده تا مورد آنالیز قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خضریان: وزارت علوم باید ظرف یک هفته گزارش آخرین شرایط بورسیه ها و فارغ التحصیلان را به کمیسیون اصل 90 ارائه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خضریان: وزارت علوم باید ظرف یک هفته گزارش آخرین شرایط بورسیه ها و فارغ التحصیلان را به کمیسیون اصل 90 ارائه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید