خیانت بزرگ در ساخت پالایشگاه پلاسما ، متاسفانه ظلم بزرگی در حق مردم شد

به گزارش موسیقی با امیر، مدیرعامل انتقال خون کشور عدم ساخت پالایشگاه پلاسما در ایران را خیانتی بزرگ نامید و گفت: کسی که از او به عنوان پدر پلاسما از آن یاد می گردد، کسی بود که باید 15 سال پیش در کشور پالایشگاه تأسیس می کرد در حالی که این کار را انجام نداده است.

خیانت بزرگ در ساخت پالایشگاه پلاسما ، متاسفانه ظلم بزرگی در حق مردم شد

به گزارش موسیقی با امیر، مصطفی جمالی با اشاره به برآورد هزینه های تهیه داروهای مشتق از پلاسما به علت عدم تأسیس پالایشگاه گفت: عدد و رقم ها در اختیار سازمان غذا و دارو و یا بخش خصوصی است، اما در 15 سال گذشته یک خیانت بزرگ در کشور صورت گرفت.

وی اضافه کرد: کسانی در سال 15 سال گذشته هزاران میلیارد تومان سود بردند. قرار بود در همان سال ها پالایشگاه تأسیس نمایند که این کار انجام نشد و هنوز هم وعده می دهند.

جمالی با بیان اینکه متاسفانه ظلم بزرگی در حق مردم شده است گفت: تأسیس پالایشگاه کار بزرگی بود که باید 15 سال گذشته انجام می گرفت چرا که با تأسیس پالایشگاه در کشور صدها میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری می شد. به راحتی می توانستند در کشور پالایشگاه تأسیس نمایند و این کار را نکردند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور توضیح داد: امیدواریم وعده هایی که پدر پلاسما در مصاحبه های خود برای تأسیس پالایشگاه می دهد درست باشد و محقق گردد، کسی که از او به عنوان پدر پلاسما از آن یاد می گردد، کسی بود که باید پانزده سال پیش در کشور پالایشگاه تأسیس می کرد در حالی که این کار را انجام نداده است. در مقابل پلاسمای کشور به خارج ارسال و تبدیل به دارو شد. ارسال پلاسما به خارج برای تهیه دارو یک قدم به جلو بوده و مقداری صرفه جویی ارز به همراه داشته اما میان ماه من تا ماه گردون، تفاوت از زمین تا آسمان است.

منبع: همشهری آنلاین

به "خیانت بزرگ در ساخت پالایشگاه پلاسما ، متاسفانه ظلم بزرگی در حق مردم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیانت بزرگ در ساخت پالایشگاه پلاسما ، متاسفانه ظلم بزرگی در حق مردم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید