نظر قالیباف درباره اعمال تغییرات اساسی در بودجه 1400

به گزارش موسیقی با امیر، خبرنگاران : رئیس مجلس با اشاره به لزوم اعمال تغییرات اساسی در ساختار لایحه بودجه 1400 به نفع معیشت مردم، گفت: در صحن علنی و کمیسیون تلفیق بودجه، زمان کافی برای آنالیز آن اختصاص خواهیم داد تا بودجه سال آینده با دقت کامل آنالیز و به نحوی که به شرایط مالی کشور و معیشت مردم یاری کند، تصویب گردد.

نظر قالیباف درباره اعمال تغییرات اساسی در بودجه 1400

به گزارش موسیقی با امیر به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که عصر امروز در اولین جلسه کمیسیون تلفیق آنالیز لایحه بودجه 1400 حضور یافته بود تاکید نمود: امیدوارم با کوشش اعضای کمیسیون تلفیق بودجه و دیگر کمیسیون ها، گزارش بودجه سال آینده به صحن علنی ارائه گردد و ما بتوانیم یک گام جدی و اساسی برای برطرف مسائل مالی در این شرایط سخت کشور برداریم.

وی تاکید نمود: لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس دارای اشکالات جدی و اساسی است، به ویژه آنکه بودجه را به صورت انبساطی دیده شده که باعث تورم و گرانی می گردد. همچنین بر مبنای این بودجه انبساطی هزینه زیادی هم در نظر گرفته شده است. البته بعضی هزینه ها به صورت صددرصدی باید باشد و نمی توان آن ها را تغییر داد؛ مانند 650 هزار میلیارد تومان در بحث پرداخت حقوق ها که قابل تغییر نیست و یکی از اهداف اساسی ما در مجلس توجه جدی به معیشت مردم و قدرت خرید توسط اقشار مختلف است.

قالیباف گفت: همچنین یکی دیگر از اشکالات جدی بودجه سال آینده، ارقامی است که برای صادرات نفت و درآمدهای نفتی توسط دولت در نظر گرفته شده که به نظر می رسد، تحقق آن یا سخت است یا امکان پذیر نیست و لذا می تواند باعث کسری بودجه شدید و تورم گردد که در این شرایط مالی، فشار مضاعف به مردم خواهد بود و ما در مجلس باید جلوی فشار تورمی بر مردم را با اصلاح بودجه بگیریم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ضمن تاکید بر اینکه ویژگی های تغییرات اساسی در بودجه سال آینده باید در کمیسیون تلفیق معین گردد، اظهار کرد: باید میزان درآمدها و هزینه ها و همچنین مسائل و محورهای اصلی مدنظر نمایندگان برای این تغییرات در بودجه در کوتاه ترین زمان آنالیز و معین گردد.

وی خطاب به اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 1400 تاکید نمود: شما از روز شنبه تا سه شنبه هفته آینده روزهای پرکاری را در دو نوبت صبح و بعدازظهر دارید و پیشنهاد می کنم رأی گیری درباره کلیات این بودجه را به جای روز یکشنبه در روز سه شنبه انجام دهید و طی این چند روز پیشنهادات نمایندگان و دولت را به خوبی شنیده، آنالیز و سپس درباره کلیات رأی گیری کنید.

قالیباف تاکید نمود: هر جلسه ای را که ضرورت حضور من در آن وجود داشته باشد، حاضر خواهم شد، به ویژه اگر بحث اصلاح ساختار بودجه در میان باشد تا بتوانیم اصلاحات اساسی مورد احتیاج در ساختار بودجه به نفع معیشت مردم انجام دهیم.

وی اعلام نمود: اولویت کنونی مجلس آنالیز بودجه 1400 است و بر این اساس ما هم در صحن علنی و هم در کمیسیون تلفیق بودجه، زمان کافی برای آنالیز آن اختصاص خواهیم داد تا بودجه سال آینده با دقت کامل آنالیز و به نحوی که به شرایط مالی کشور و معیشت مردم یاری کند، تصویب گردد.

منبع: اقتصادنیوز

به "نظر قالیباف درباره اعمال تغییرات اساسی در بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر قالیباف درباره اعمال تغییرات اساسی در بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید