نهال انگور صادراتی در باغات کم بازده قزوین کاشته می گردد

به گزارش موسیقی با امیر، مدیر پیشران پروژه انگور و کشمش سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: یک هزار و 20 هکتار نهال انگور صادراتی در باغات کم بازده قزوین کاشته می گردد.

نهال انگور صادراتی در باغات کم بازده قزوین کاشته می گردد

حامد رحمانی مدیر پیشران پروژه انگور و کشمش سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کاشت نهال ارقام انگور صادراتی در سطح یک هزار و 20 هکتار از باغ های کم بازده این استان اطلاع داد.

رحمانی اضافه نمود: این ارقام به علت پرمحصول بودن و ضریب فراوری بالا با هدف صادرات در باغات کم بازده (درجه 3) کاشته می گردد.

وی اضافه نمود: باغ درجه 3 انگور به باغ هایی گفته می گردد که اندازه عملکرد آن کمتر از پنج تن در هکتار است، با این حساب حذف و جایگزینی این باغ ها با ارقام پرمحصول از برنامه های اصلی سازمان جهاد کشاورزی محسوب می گردد.

رحمانی بیان داشت: با هدف توسعه صادرات محصول انگور در استان قزوین طرحی با همین عنوان تدوین شده و آماده تصویب و اجرایی شدن است.

این مسئول بیان داشت: در این طرح شناسایی مسائل اساسی در کشت، داشت و برداشت محصول انگور، ارائه نقشه راه، راه حل های پیشنهادی در افزایش کمی و کیفی محصول انگور و کشمش و معین اندازه اعتبارات لازم برای عملیاتی شدن برنامه کوتاه مدت لحاظ شده است.

مدیر پیشران پروژه انگور و کشمش سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: توسعه کمی و کیفی محصول انگور از تازه خوری تا فرآوری آن به شکل کشمش یکی از برنامه های اصلی سازمان جهاد کشاورزی محسوب می گردد که در سفر رئیس جمهور به استان قزوین نیز مورد تاکید نهاده شد.

موسیقی با امیر قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نهال انگور صادراتی در باغات کم بازده قزوین کاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهال انگور صادراتی در باغات کم بازده قزوین کاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید