واگذاری 700 بنای تاریخی به بخش خصوصی

به گزارش موسیقی با امیر، صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور از واگذاری 700 بنای تاریخی به بخش خصوصی خبر داد.

واگذاری 700 بنای تاریخی به بخش خصوصی

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، درباره واگذاری بناهای تاریخی گفت که اکنون سیاست دولت در خصوص حفاظت، بازسازی و احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی از شیوه تمرکزگرای دولتی و غیر مشارکتی به سمت تمرکز زدایی و مردمی تغییر یافته است بنابراین دولت ایران برای احیا و باز زنده سازی بناهای تاریخی و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی اساسنامه صندوق احیا را به عنوان یک موسسه وابسته به سازمان میراث فرهنگی به تصویب رساند؛ بنابراین دولت تا به امروز حق واگذاری و بهره برداری صدها بنای تاریخی را به عهده این موسسه قرار داده است؛ بنابراین این صندوق، ابنیه تاریخی را از طریق مزایدات دو مرحله ای عمومی برای بازسازی، احیا و بهره برداری تحت قراردادهای مشارکت برای مدت زمان تعیین به بخش خصوصی واگذار می کند.

محمدرضا پوینده مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در همایش یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم گفت:

ایران یکی از مهم ترین کانون های تاریخی جهان با میراث غنی در حوزه تاریخ، طبیعت و فرهنگ است. راه ابریشم نماد صلح، پیشرفت و تبادلات محبت آمیز برای کشورهای حوزه راه ابریشم حائز اهمیت است. در این میان نقش محوری ایران در کمربند جاده ابریشم به عنوان نگین جهت طلایی باستانی، نقطه تعادل و مرکز ثقل توسعه امنیت بر منطقه خاورمیانه بر هیچ کس پوشیده نیست. کشورهای جهت جاده ابریشم ظرفیت عظیمی دارند که در صورت همکاری دولت ها با یکدیگر مبادلات اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی جهان امروز را می توانند تغییر دهند.

پوینده در ادامه اظهار داشت که در سال جاری ششمین شورای اجرایی جاده ابریشم سازمان جهانی جهانگردی در ارومیه برگزار شد و در آن سه محور تبلیغات و بازاریابی جاده ابریشم برای جذب توریست، احیای کاروانسراها و ابنیه قدیمی برای جذب توریستی در حاشیه جاده و تسهیل در خصوص جاده ای ریلی و هوایی مورد توافق قرار گرفته است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "واگذاری 700 بنای تاریخی به بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری 700 بنای تاریخی به بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید