پیشنهاد نخست وزیر سابق استرالیا برای خروج از قیمومیت خاندان سلطنتی

به گزارش موسیقی با امیر، مالکون تورنبال نخست وزیر سابق استرالیا در مصاحبه ای خواهان خروج این کشور از قیمومیت انگلیس و انتخاب رییس کشور توسط شهروندان استرالیایی شد.

پیشنهاد نخست وزیر سابق استرالیا برای خروج از قیمومیت خاندان سلطنتی

شبکه خبری سی بی اس استرالیا با اعلام این مطلب اضافه کرد: مصاحبه شاهزاده هری و مگان مارکل منجر به تقویت نقدها تورنبال به قانون اساسی استرالیا در ارتباط با خاندان سلطنتی بریتانیا شده و وی خواستار خروج این کشور از قیمومیت ملکه انگلیس و انتخاب رئیس کشور از میان شهروندان استرالیایی و توسط آنها شده است.

تورنبال در ادامه مصاحبه خود گفت: این کاملا واضح است که مگان و هری ناخرسند هستند. به نظر می رسد که این خیلی بد باشد.

وی اضافه کرد: پس از انتها سلطنت ملکه، زمان آن برای ما فرا می رسد که بگوییم خوب، از آن دوره عبور کردیم. آیا ما واقعا می خواهیم هر کسی را که بخواهیم به عنوان رئیس دولت داشته باشیم باید توسط ملکه انتخاب گردد؟

استرالیا یکی از بیش از 50 کشور در دنیا است که حتی پس از فروپاشی استعمار انگلیس، همچنان روابط تنگاتنگ با این کشور را حفظ نموده است.

استرالیا به عنوان یکی از کشورهای مشترک المنافع انگلیس همچنان پادشاه یا ملکه انگلیس را به عنوان رییس رسمی کشور خود می داند، اگر چه نه ملکه و نه دولت انگلیس هیچگونه نقشی در حاکمیت این مستعمره سابق خود که 100 سال پیش استقلال یافت، ندارند.

تورنبال که از سال 1993 تا 2000 رییس جنبش جمهوری خواستار استرالیا بود، یکی از پیشروان این موضوع بود که استرالیایی ها رییس کشورشان را خودشان انتخاب نمایند.

استرالیا در سال 1999 یک همه پرسی برای تبدیل به جمهوری برگزار کرد اما این همه پرسی با شکست روبرو شد. این در حالی بود که نظرسنجی ها نشان می داد اغلب مردم استرالیا معتقدند که رییس کشورشان باید شهروند استرالیا باشد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "پیشنهاد نخست وزیر سابق استرالیا برای خروج از قیمومیت خاندان سلطنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد نخست وزیر سابق استرالیا برای خروج از قیمومیت خاندان سلطنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید