چالش زنان روزنامه نگار با کمپین های نفرت پراکنی

به گزارش موسیقی با امیر، فاطمه سید در مدت شش سال سابقه روزنامه نگاری اش حدود 150 پیغام دربردارنده محتوای نفرت پراکن دریافت نموده است. پیغام های ناشایست به ایمیل او فرستاده می شوند یا نظراتی در جواب پست های رسانه های اجتماعی او ثبت می شوند.

چالش زنان روزنامه نگار با کمپین های نفرت پراکنی

به گزارش موسیقی با امیر ، در ایمیل هایی که او به سی تی وی نیوز نشان داده است، Syed را تهدید به تجاوز نموده اند و به او گفته اند که باید زانو بزند و به سبک افغانی با شات گان به او شلیک گردد!

سید، یک گزارشگر آب و هوا در نشریه آنلاین The Narwhal، می گوید که پیغام های نفرت انگیز اغلب در پی گزارش هایی ارسال می گردد که او درباره قومیت ها و مهاجران تهیه می نماید، اما پیغام ها به ندرت در خصوص موضوعات مطرح شده در مقالاتی است که او می نویسد.

سید که یک مسلمان پاکستانی ـ کانادایی است، می گوید: محتوای پیغام ها حمله به شخصیت من هستند. آنها به رنگ پوست من، گذشته من، هویت من یا رابطه من با کشورهایی که در آنها زندگی نموده ام حمله می نمایند.

آنچه سید تجربه نموده بخشی از یک فرایند نگران نماینده در حملات علیه کارکنان رسانه هاست که به گفته رئیس انجمن روزنامه نگاران کانادا (CAJ) شدت گرفته است.

طبق گفته رئیس این انجمن، از زمان راه افتادن کاروان آزادی در اتاوا، سوء استفاده آنلاین و نفرت پراکنی نسبت به موسیقی با امیر افزایش یافته است. حال که اعتراضات به انتها رسیده است، این حملات به چیزی تبدیل شده است که به نظر می رسد یک کمپین آنلاین هماهنگ شده است که علیه زنان روزنامه نگار، به ویژه آنهایی که رنگین پوست هستند، برنامه ریزی شده است.

طبق گفته سید، فرستندگان پیغام ها از ایمیل رمزگذاری شده استفاده می نمایند و پیغام ها روز به روز تهدیدنماینده تر می شوند: من از اینکه شخصی به شش نفر از همکاران زن من ایمیل فرستاده است و آنها را تهدید نموده که عکس آنها روی دیوار است و به زودی به سراغشان خواهد رفت، می ترسم.

مارکو مندیچینو، وزیر امنیت عمومی در بیانیه ای در اوایل این ماه، نفرت آنلاین، ارعاب و آزار روزنامه نگاران زن، دارای نژاد خاص و بومی را غیرقابل قبول خواند.

او گفت: این فرایند نگران نماینده نه تنها تهدیدی برای امنیت افراد درگیر، بلکه برای استقلال رسانه ها است که ستون دموکراسی ما هستند.

به گفته رئیس انجمن انجمن روزنامه نگاران کانادا این یک کمپین سازمان یافته به منظور تهدید و ارعاب موسیقی با امیر برای سکوت و تضعیف آزادی مطبوعات در کانادا است.

ادامه مطلب

منبع: خبرکانادا

به "چالش زنان روزنامه نگار با کمپین های نفرت پراکنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش زنان روزنامه نگار با کمپین های نفرت پراکنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید