کشف زیارتگاهی 9 هزار ساله در اردن

به گزارش موسیقی با امیر، گروهی متشکل از باستان شناسان اردنی و فرانسوی اعلام کردند زیارتگاهی با قدمت حدود 9 هزار ساله را در یک مکان دور افتاده دوران نوسنگی در صحرای شرقی اردن پیدا نموده اند. تصور می گردد این سازه قدیمی ترین بنای بزرگ ساخته و شناخته شده از سوی انسان در سراسر دنیا باشد.

کشف زیارتگاهی 9 هزار ساله در اردن

به گزارش موسیقی با امیر، این مجموعه آیینی در یک اردوگاه دوران نوسنگی در نزدیکی سازه های بزرگ معروف به بادباک های صحرایی یا تله های جمعی که گمان می رود برای شکار غزال های وحشی استفاده می شد، پیدا شده است.

در داخل زیارتگاه دو سنگ ایستاده حکاکی شده با پیکره های انسان نما، یکی همراه با نمایشی از بادبادک صحرایی و بعلاوه محراب، آتشدان، صدف های دریایی و مدل مینیاتوری تله غزال وجود دارد.

محققان در بیانیه ای گفتند که این زیارتگاه نور کاملا جدیدی بر نمادگرایی، بیان هنری و بعلاوه فرهنگ معنوی این جمعیت های ناشناخته نوسنگی می اندازد.

در این بیانیه آمده است که نزدیکی محل زیارتگاه به تله ها نشان می دهد که ساکنان محل شکارچیان حرفه ای بوده اند و این تله ها مرکز زندگی فرهنگی، مالی و حتی نمادین آن ها در این منطقه حاشیه ای بوده است.

این گروه تحقیقاتی معتقد است که کشف آن ها قدیمی ترین سازه ساخته شده از سوی انسان در مقیاس بزرگ است که تا به امروز شناخته شده است.

محققان بعلاوه در این مکان خانه های دایره ای شکل و تعداد زیادی استخوان غزال پیدا نموده اند.

منبع: فرارو

به "کشف زیارتگاهی 9 هزار ساله در اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف زیارتگاهی 9 هزار ساله در اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید