هوش مصنوعی

قدرتنمایی گوشی پرچمدار تازه سامسونگ

گوشی تاشدنی تازه گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ با تراشه قدرتمند کوالکام در گیک بنچ رؤیت شد.

1 اردیبهشت 1403

کتاب های تلماسه را با چه ترتیبی بخوانیم؟

باری آرتور سی کلارک، از شناخته شده ترین نویسندگان ژانر علمی-تخیلی، درباره کتاب های تلماسه نوشته فرانک هربرت اینطور گفت: من هیچ چیز را قابل مقایسه با آن نمی دانم، مگر ارباب حلقه ها. البته جی. آر. آر. تالکین اگر این حرف ها را می شنید احتمالا از کوره در می...

20 اسفند 1402

سیری با هوش مصنوعی همراه می گردد!

دیجیاتو نوشت: اپل با خرید تعداد زیادی استارتاپ هوش مصنوعی در سال های اخیر آماده است تا در برابر رقبا قد علم کند.

5 بهمن 1402

دخترانی که معمای بزرگ ریاضی را حل کردند

در ماه مارس بود که دو دختر نوجوان از نیواورلئان آمریکا به نام های کالسئا جانسون و نه کیا جکسون، توانستند تا با استفاده از مثلثات، اثبات ریاضی جدیدی را برای قضیه فیثاغورث ارائه دهند.

10 دی 1402

کمپ نوآوری انتشارات جنگل و دانشگاه صنعتی شریف

در جهانی مدرن امروز، فناوری های دیجیتال سرعت رشد و پیشرفت جهان را به شدت افزایش داده اند. در نظام آموزشی نیز نوآوری های دیجیتالی نقش به سزایی در بهبود فرآیند یادگیری داشته اند. دسترسی آسان تر به منابع، تجربه های تعاملی و مجذوب کننده، افزایش توانمندی...

6 مهر 1402

هوش مصنوعی خودرو های آینده تویوتا را طراحی کرد!

هوش مصنوعی احتمالاً محبوب ترین اصطلاح در سال 2023 تا به امروز بوده است، بسیاری از صنایع به لطف فناوری های یادگیری ماشین آغاز به کشف فرصت های تازه حل مسئله نموده اند.

10 تیر 1402

هوش مصنوعی به خودروهای نیسان رسید!

دیجیاتو نوشت: نیسان یکی از خودروسازانی است که میخواهد از هوش مصنوعی در فرایندهای طراحی و فراوری محصولات خود استفاده کند.

7 تیر 1402

دغدغه های پدرخوانده هوش مصنوعی در خصوص خطرات آن، از کنترل داشتن روی فناوری مطمئن شوید

جفری هینتون در پشت بعضی از پیشرفت های کلیدی در ابزار های تقویت هوش مصنوعی مانند چت جی پی تی است و به عنوان پدرخوانده این علم شناخته می گردد اکنون نگرانی های خود را در خصوص قدرت این علم بیان نموده است.

15 اردیبهشت 1402

امنیت رمزهای خود را با این روش های ساده افزایش دهید

استفاده از هوش مصنوعی نگرانی هایی را در رمزگذاری به خصوص برای حساب های بانکی بالابرده است. بسیاری از افراد نگران لو رفتن کلمات عبور خود هستند.

5 اردیبهشت 1402

تصاویر ، نگاهی به مرسدس بنز نوستالژیک 230 SL پس از 60 سال

مرسدس با یادآوری سال 1963، شصتمین زادروز بنز 230 SL را جشن گرفت. این خودرو که دبلیو 113 پاگودا نیز نامیده می شد، نقطه عطفی برای مرسدس بنز از نظر ایمنی بود.

21 اسفند 1401

5 فاکتور مهم برای تشخیص برترین نرم افزار CRM

هنگامی که کسب و کارهای مختلف فعالیت خود را آغاز می نمایند اگر قصد دارند روزانه به وسیله وب سایت ها مشتری جذب نمایند و فروش خوبی به دست آورند باید ابتدا روی راه چاره های سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM با دقت زیادی برنامه ریزی انجام دهند. قبل از انتخاب...

5 دی 1401

بازوهای رباتیک فضایی تازه ناسا از زمین کنترل می شوند

شرکتی که با نیروی فضایی ایالات متحده و ناسا همکاری می کند، قرار است با بودجه ناسا اقدام به ساخت بازوهای رباتیکی کند که از زمین قابل کنترل هستند.

1 دی 1401

تازه ترین ها از اکسپوی دبی، نمایش سفر به آینده با هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به امارات، نمایشگاه اکسپو که از اول اکتبر 2021 شروع شده و تا 31 مارس 2022 ادامه دارد، بزرگ ترین رویداد جهانی برای به نمایش گذاشتن توانمندی های کشورها و گردهمایی برای به اشتراک گذاری ایده ها محسوب می گردد.

25 اردیبهشت 1401

اپل شاید آی مک پرو را به یک تراشه 12 هسته ای قدرتمند مجهز کند

طی ماه های اخیر اخبار و شایعه های زیادی درباره بازطراحی آی مک پرو منتشر شده و انتظار می رفت که این محصول به یکی از تراشه های M1 پرو یا M1 مکس اپل مجهز گردد. با این حال طبق گفته یک افشاگر قابل اعتماد، قرار است یک تراشه غافلگیرکننده به خط فراوری آی مک پرو اضافه...

18 فروردین 1401

ساخت تراشه هایی 5000 برابر نازک تر از تار موی انسان

یک فناوری جدید لیتوگرافی از طریق اشعه ماوراء بنفش(EUV) ساختن تراشه های پنج هزار برابر نازک تر از یک تار موی انسان را ممکن می سازد و برنامه هایی مانند رانندگی خودران، شبکه 5G، هوش مصنوعی و سایر نوآوری های آینده را بهبود می بخشد.

8 دی 1399

کنترل سلامت قلب با یک گردنبند ساده

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، به هم ریختن نظم ضربان قلب به سادگی و بدون معاینات پزشکی ممکن نیست؛ اما با به گردن آویختن یک گردنبند جدید می توان به سرعت از این موضوع مطلع شد.

14 تیر 1399