مصالح ساختمانی

کتاب های تلماسه را با چه ترتیبی بخوانیم؟

باری آرتور سی کلارک، از شناخته شده ترین نویسندگان ژانر علمی-تخیلی، درباره کتاب های تلماسه نوشته فرانک هربرت اینطور گفت: من هیچ چیز را قابل مقایسه با آن نمی دانم، مگر ارباب حلقه ها. البته جی. آر. آر. تالکین اگر این حرف ها را می شنید احتمالا از کوره در می...

20 اسفند 1402

نحوه استفاده از ژل ابرو؛ 5 مرحله آسان برای مرتب کردن ابرو

انواع مختلفی از ژل ابرو از جمله ژل ابروهای شفاف، رنگی و فیبری در بازار وجود دارد. ژل ابرو شفاف برای کسانی که می خواهند ظاهری طبیعی داشته باشند و به ابروهای خود فرم دهند، عالی است. ژل ابرو رنگی به ابروها رنگ اضافه می کند و به ایجاد ظاهری فانتزی و کامل تر...

27 دی 1402

برف انبوهی که در مریخ بر خاک نشسته ، عکس

ایسنا نوشت: دانشمندان انباشت برف در طول سال را در سیاره سرخ تخمین می زنند، بدین معنی که کوشش نموده اند اندازه برفی که در طول سال در قطب شمال مریخ جمع می گردد را محاسبه نمایند.

17 مهر 1402

الکترود 5، چالشی به سبک رونیکس

جوشکارهای حرفه ای می دانند کار روی تیرآهن احتیاج به استفاده از الکترودی با ضخامت بیشتر دارد. اینورترهای جوشکاری رونیکس امکانی بی نظیر را برای شما فراهم نموده است؛ بیست دقیقه جوشکاری بی وقفه با الکترود 5.

7 خرداد 1402

شروع دوره پنجم کارآموزی آموزشگاه همراه اول با هدف استفاده از ظرفیت جوانان نخبه

دوره پنجم کارآموزی آموزشگاه همراه اول با هدف توانمندسازی زیست بوم دیجیتال کشور و استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان صاحب ایده شروع به کار کرد.

26 اسفند 1401

معجزه شگفت انگیز سرکه!

بدون تردید سرکه یک عنصر مهم و خارق العاده در خانه داری و نظافت منزل به شمار می رود. در این مقاله به بررسی علمی این موضوع می پردازیم که چرا می توان روی سرکه به عنوان یکی از ارزشمندترین دارایی های خانه تان حساب کنید.

19 اسفند 1401

حمام فین کاشان ، جاذبه های گردشگری در کاشان

ایران بزرگ ما در کنار نقاط زیبا و مجذوب کننده فراوانی که داره، نقاط ناراحت کننده و تراژدی باری مثل شهر کاشان داره که بعضی اوقات حتی با قدم گذاشتن به اون فضاها، ممکنه بار غم اون منطقه رو به وضوح حس کنیم. امیر کبیر صدر اعظم محبوب ایرانی، یکی از اشخاص مهمی...

19 دی 1401

احتمال افزایش مصرف گاز طی روز های آینده

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه از احتمال افزایش مصرف گاز طی روز های آینده و در پی افت دمای هوا اطلاع داد و پیش بینی کرد در پیک فصل سرمای سال جاری مقدار مصرف به حدود 17 میلیون مترمکعب برسد.

12 آذر 1401

سرویس دوره ای شامل چه لوازم خانگی می گردد و چه اهمیتی دارد؟

لوازم خانگی وسایلی هستند که ممکن است به دلایل مختلفی پس از مدتی استفاده دچار مشکل و خرابی شوند، با توجه به تحریم ها و قیمت بالای لوازم خانگی امکان خرید بسیاری از آن ها برای بسیاری از افراد وجود ندارد، سرویس لوازم خانگی یکی از راه هایی است که از خرابی های...

7 آذر 1401

تهران گردی در یک روز پاییزی البته بارانی!

تهران گردی در پاییزامروز شنبه، 14 مهر ماه سال 1397 است و اولین باران پاییزی را از اولین ساعات امروز شاهد بودیم. درست است که شما همه این توصیفات و شرایط آب و هوایی را می دانید اما ضروری است که مجددا یادآوری کنیم که امروز یکی از اولین اتفاق های طبیعی دلنشین...

14 شهریور 1401

خواص گیاهی و درمانی گردو

گل های نر و مادهٔ روی یک پایه قرار دارند. سنبله گل های نر به صورت آویخته است ولی گل های مادهٔ آن به صورت قائم روی شاخه واقع شده است.

16 مرداد 1401

هنگام جوش آوردن ماشین چه کار کنیم؟

یکی از سوالات مهمی که هر راننده ای باید جواب آن را بداند این است که زمان جوش آوردن ماشین باید چه کارهایی انجام داد (و نداد). برای دانستن این مورد پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا خاتمه مطالعه کنید.

6 مرداد 1401

آیا می دانید دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی فرق دارد

وقتی صحبت از طراحی یک دفتر می گردد، منظور فقط خرید میز اداری، جایگاه اداری، کمد بایگانی و به طور کل مبلمان اداری نیست. آنچه واقعاً در طراحی فضای اداری موردنیاز است، ایجاد فضایی خوب و آرامش بخش برای کار، دیدار و پرورش خلاقیت و بهره وری است. معماری و طراحی...

14 تیر 1401

22 واحد نو نیروگاهی تا سال آینده به بهره برداری می رسد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت برق حرارتی می گوید در صورت تامین منابع اقتصادی و برطرف مسائل موجود 3 هزار و 554 مگاوات نیروگاه نو حرارتی برای پیک مصرف برق تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد.

15 مهر 1400

خرید لوله پلیکا در شرایط بازار فعلی

خرید لوله پلیکا برای سازندگان بسیار مهم است. قیمت لوله پلیکا می تواند در هزینه ساخت بنا تاثیرگذار باشد. انواع لوله پلیکا فاضلابی، ساختمانی و غیره را از مرکز مصالح تهیه کنید.

7 مهر 1400

انعقاد بیش از 11 میلیارد ریال قرارداد با صنایع در دانشگاه حکیم سبزواری

دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری بیش از 11 میلیارد ریال قرارداد پژوهشی و تحقیقاتی با بخش صنعت در سال 99 امضا کرد.

25 اردیبهشت 1400

طرز تهیه مربای پوست هندوانه خوشمزه

پوست هندوانه نسبت به میوه آن میزان آب و شکر کمتر و در عین حال از فیبر بالاتری برخوردار است. برای مصرف پوست هندوانه می توانید مربای پوست هندوانه و ترشی آن را تهیه نمایید.

16 بهمن 1399

کالاهای اساسی رکورددار گرانی

خبرنگاران : کدام کالای اساسی و مهم در مهر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بالاترین درصد تغییر قیمت را ثبت کردند.

15 دی 1399

هوشنگ ابتهاج ؛ فعالیت ها و آثار

یکی از مشهورترین شاعران معاصر هوشنگ ابتهاج (ه.ا.سایه) است که هم در زمینه شعر نو و هم در زمینه شعر سنتی اشعار ماندگار و گیرایی از خود به یادگار گذاشته است.

25 آذر 1399

مروری بر کتاب های محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان نویسی نوین در ایران

سید محمدعلی موسوی جمال زاده اصفهانی، معروف به محمدعلی جمال زاده را پدر داستان کوتاه زبان فارسی و آغازگر سبک واقع گرایی در ادبیات فارسی می دانند. بیشتر ما او را با داستان کوتاه و زیبای کباب غاز در دوران دبیرستان می شناسیم. او اولین کسی بود که مجموعه داستان...

24 آذر 1399
تعداد: (26)